Proiectul People’s Car iniţiat de Volkswagen este o formă de dialog între producătorul german şi clienţi. Aceştia îşi pot expune propriile idei privind maşina viitorului pe site-ul www.zaoche.com. În timpul concursului s-au înregistrat peste 33 de milioane de vizitatori şi 119.000 de idei au fost prezentate. Dintre acestea Volkswagen a ales trei pentru a le prezenta în cadrul Salonului Auto din China.
Prima dintre ele este „Music Car”, un concept de individualizare a design-ului exterior. Modelul este acoperit la exterior cu diode luminiscente care îşi schimbă culoare în funcţie de muzica pe care o ascultă ocupanţii maşinii. Volkswagen susţine că acest concept este foarte bine văzut în ochii şoferilor tineri, creând un nou mod de exprimare.
Al doilea concept ales „Smart Key” este mult mai viabil pentru producţia de serie. Chinezii şi-au imaginat un nou tip de cheie de numai nouă milimetri grosime dotată cu un display touch-screen. Aceasta va ţine şoferul la curent cu tot ce se întâmplă cu maşina sa. De asemenea, şoferul îşi poate vedea maşina cu ajutorul unei transmisii live din satelit.
Ultimul concept, dar şi cel mai interesant este „Hover Car”. Acesta este un model pentru două persoane care poate levita deasupra şoselei ajutat de un câmp electromagnetic. Proiectul declarat câştigător aparţine unei tinere adolscente, iar Volkswagen a realizat un material video în care vedetele principale sunt chiar părinţii ei. Vezi în continuare videoclipul cu „Hover Car”.